Sony Network Entertainment International og Spotify indgår globalt strategisk partnerskab

Spotify lanceres på PlayStation™Music til foråret på 41 markeder i både Syd- og Nordamerika, Europa, Asien med flere.

San Mateo, Californien og Stockholm, Sverige, 28. januar 2015 – Sony Network Entertainment International LLC (SNEI) og Spotify offentliggør i dag et globalt strategisk partnerskab, der skal sørge for at levere den bedste digitale musikoplevelse til PlayStation Network og dets 64 millioner aktive brugere[i]. Gennem dette partnerskab lancerer SNEI i foråret 2015 en ny musikplatform, PlayStation Music, der har Spotify som eksklusiv partner. Spotify på PlayStation Music vil blive udrullet i 41 markeder, i første omgang til PlayStation® konsoller og Xperia™ smartphones og tablets.

”Musik er et af grundelementerne i den underholdning, som forbrugerne forventer af Sony, og vores mål med PlayStation Music er at give den mest overbevisende musikoplevelse til de millioner af PlayStation Network brugere, der findes på verdensplan,” siger Andrew House, President og Group CEO for Sony Computer Entertainment Inc. og Group Executive i spidsen for Network Entertainment Business. ”Partnerskab mellem Sony og Spotify sammensætter det bedste indenfor både musik og gaming, og det vil komme de dynamiske og passionerede fællesskaber på både Spotify og PlayStation Network til gode. Vi er meget glade for, at Spotify nu er grundelementet i vores PlayStation Music strategi.”

PlayStation Network og Spotifys prisvindende digitale musikservice vil blive en integreret løsning, der vil tilbyde unikke og eksklusive fordele for brugerne. PlayStation Network brugere kan sammenkoble deres konto med Spotify, hvilket gør det nemt at tilmelde sig Spotifys Premium-abonnement gennem PlayStation Network Wallet.

”Vi er meget stolte af at være partner med Sony og PlayStation, og for at kunne give gamerne rundt i verden en fantastisk oplevelse hvor end, de lytter til musik,” siger Daniel Ek, CEO og grundlægger af Spotify. ”Som gamer og bruger af PlayStation 4, er jeg super glad for at kunne vælge min egen musik til mine FIFA 15 Arsenal kampe senere på foråret.”

Spotify på PlayStation Music tilbyder mere end 30 millioner sange og 1,5 milliarder spillelister på PlayStation®4 (PS4™) og PlayStation®3 (PS3™) systemer, så vel som på Xperia smartphones og tablets. Brugerne vil få mulighed for at skabe en musiksamling og lytte til spillelister (inklusiv eksisterende spillelister fra Spotifys brugere samt lister lavet af Spotify selv) og bruge services på alle Spotify-understøttede platforme. Derudover bliver det muligt for PS4 brugere at lytte til Spotify, mens de spiller. Det giver muligheden for selv at bestemme soundtracket til spillene og afspille alle yndlingssangene i baggrunden.

SNEIs nuværende Music Unlimited service vil lukke i alle 19 lande den 29. marts 2015. Næsten alle disse lande vil være blandt de 41 markeder[ii], hvor PlayStation Music med Spotify vil være tilgængelig ved lanceringen[iii]. Fra den 28. februar 2015 vil Music Unlimited brugere med aktive abonnementer modtage gratis Music Unlimited indtil 29. marts 2015, og derefter blive tilbudt en introducerende prøveperiode på Spotify Premium.
Antallet af aktive brugere inkluderer Sony Entertainment Network konti.

Lanceringsmarkeder for PlayStation Music med Spotify: Andorra, Østrig, Australien, Belgien, Brasillien, Bulgarien, Canada, Chile, Cypern, Tjekkiet, Danmark, Finland, Frankrig, Tyskland, Grækenland, Hong Kong, Ungarn, Island, Irland, Italien, Liechtenstein, Luxembourg, Malaysia, Malta, Mexico, Monaco, New Zealand, Holland, Norge, Peru, Polen, Portugal, Singapore, Slovakiet, Spanien, Sverige, Schweiz, Taiwan, Tyrkiet, Storbritannien og USA.